4 értékelés

Így kérj árajánlatot weboldal készítésre

Így kérj árajánlatot weboldal készítésre

Egy weboldal elkészítése manapság már nem elsősorban programozói munkát jelent. Az utóbbi években az online marketing fejlődésének köszönhetően egyre kiélezettebb lett a verseny a weben, így a weboldalakkal szembeni elvárások is sokat változtak.
Egy céges weboldal esetében már nem elégséges, ha egy bemutatkozás, egy szolgáltatás leírás, egy referencia lista és egy kapcsolat felvételi lehetőség van, mert ez már nem elégíti ki a látogatók információ igényét.
Másrészt egy újonnan piacra lépő weboldalnak sokszor több éve folyamatosan fejlesztett konkurensekkel kell felvennie a versenyt, így rögtön indulásra nagyon magas színvonalat kell nyújtania.
Ahhoz, hogy egy komplex, sokszor több hónapig tartó weboldal tervezési és fejlesztési munkát megfelelőképpen árazni tudjunk, a legfontosabb információkat be kell kérnünk leendő ügyfeleinktől. Hogy pontosan mik ezek az információk, azt írjuk le cikkünkben részletesen.

Mutasd be cégedet röviden

Az első lépésben leendő ügyfelünket szeretnénk minél alaposabban megismerni. Fontos, hogy minél pontosabb képet kapjunk a cég tevékenységéről, az iparágról, amelyben dolgozik és az ott elfoglalt pozícióról. Ebben a részben általában az alábbi kérdéseket szoktuk feltenni:

  • Milyen iparágban dolgoznak?
  • Hány fős a cég, mikor alapították?
  • Milyen főbb termékek, szolgáltatások vannak?
  • Mi az, amiben erős a cég?
  • Mi a vállalkozás küldetése?
  • Mi a készítendő weboldal célja?

Egy igazán jó weboldalnak előre pontosan meghatározott célja van, amelynek összhangban kell lennie a marketing stratégiával. A leggyakoribb célok az értékesítés, lead gyűjtés, brand építés, szakértői szerep kiépítése, hírlevél feliratkozók gyűjtése … stb.
Az árajánlat készítése előtt fontos lenne tudnunk, hogy milyen célokat tűzött ki a weboldallal ügyfelünk, mert alapvetően befolyásolhatja a site megtervezését.

Kik a weboldal célközönsége?

Ahhoz, hogy igazán hatékony weboldalt tudjunk készíteni, ismernünk kell a célközönséget. Azokat az embereket, akiknek a weboldal készül. Nem mindegy, hogy milyen életkorúak, végzettségűek, neműek, érdeklődésűek, mert a célközönség függvényében változhat az oldal funkcionalitása, nyelvezete, szerkezete.
Célszerű a célközönséget még a tervezés megkezdése előtt definiálni.

Van már a cégnek weboldala?

Ha megrendelőnknek már van weboldala és a munkát nem nulláról kell kezdenünk, akkor érdemes egy pillantást vetnünk a jelenlegi site-ra és átbeszélni, hogy annak használata során milyen tapasztalatokat gyűjtöttek, amelyeket felhasználhatunk az új oldal tervezése során.
Ha a meglévő weboldalba be van kötve valamilyen analitikai szoftver, akkor ennek adatai is sokat segíthetnek az új weboldal megtervezésében.

Online versenytársak

Egy weboldal megtervezése során vannak általános ajánlások a tartalomra és a funkcionalitásra vonatkozóan, de ezen információk egy része alapvetően iparág függő. Az árajánlat elkészítése előtt praktikus, ha vethetünk egy pillantást a legerősebb online versenytársakra, hogy lássuk mi az a színvonal, tartalom és funkcionalitás, amely az adott környezetben elvárható az újonnan induló weboldaltól.

Tartalmi egységek

Sok éves tapasztalatunk alapján minden esetben szoktunk egy ajánlást tenni a weboldal tartalmi elemeire, illetve menüpontjaira vonatkozóan, de praktikus, ha ügyfelünknek is vannak ötletei erre vonatkozóan.
Minden iparágnak megvannak a maga sajátosságai, ezért könnyen lehet, hogy lesznek olyan tartalmi elemek, amelyekre mi nem gondoltunk, de az adott környezetben hasznosnak bizonyulnak.

Egyedi funkciók a weboldalon

Az árajánlatot alapvetően befolyásolja az, hogy ha a weboldalon valamilyen egyedi funkcionalitásra van szükség, ezért ezeknek megjelenését, működését pontosan át szoktuk beszélni.
A hagyományosnak mondható hírek, blog, sajtószoba vagy letöltések mellett szükség lehet eseménynaptárral, dokumentumtárra, jelszóvédett tartalomra, termék konfigurátorra … stb.
Ahhoz, hogy ezekre a modulokra árat tudjunk mondani, specifikálnunk kell működésüket.

Minta weboldalak

Két weboldal megjelenése, design-ja között hatalmas különbségek lehetnek. Az eddig felsorolt pontok nem igazán mondanak sokat arról, hogy megrendelőnknek milyen elképzelései vannak a weboldal megjelenését illetően.
Ahhoz, hogy nagy vonalakban képet kaphassunk arról, mi az a stílus, szín vagy formavilág, ami mentén elindulhatunk, általában azt szoktuk kérni, hogy nevezzenek meg 2-3-4 weboldalt, amelyeket tetszetősnek találnak. Ez nagyon sokat segít nekünk a tervezésben.

Szövegírásra is szükség van?

Egy átlagos céges weboldalra adott esetben több tíz oldalnyi szöveg kerül fel. Ennek a szöveges anyagnak az előállítása nem kevés munkát igényel és természetesen tudunk benne segíteni, de az árajánlat elkészítése előtt fontos tudnunk, hogy kinek a feladata lesz a szövegírás.

Milyen arculati elemekkel dolgozhatunk?

A weboldal megjelenésének illeszkednie kell a cég arculatába, ellenkező esetben a látogatók bizalmatlannál válhatnak, kételkedhetnek abban, hogy jó helyen járnak-e, legrosszabb esetben el is hagyhatják az oldalt.
Éppen ezért még a tervezés megkezdése előtt fontos lenne tudnunk, hogy milyen arculati elemekre támaszkodhatunk, illetve szerepel-e az arculati kézikönyvben a weboldalra, webdesign-ra vonatkozó előírás.

Nyelvek száma

Abban az esetben, ha a potenciális célközönség több különböző országot és nyelvet érint, a weboldalból többnyelvű változat készül. Ez általában azt jelenti, hogy elkészítjük az elsődleges nyelven a weboldalt, majd a kész tartalmak jóváhagyás utána lefordításra kerülnek a többi nyelvre is. Kialakítjuk a többnyelvű oldalt és feltöltjük a fordításokat. A többnyelvű kialakításnak plusz munka és idő szükséglete van, amellyel számolnunk kell az árajánlat során.

Mi a weboldal átadásának tervezett határideje

A weboldal tervezett átadási határideje segít nekünk abban, hogy előre tudjuk milyen erőforrásokat kell elkülönítenünk a munkára, illetve a specifikációban szereplő tartalom és funkcionalitás mellett reálisnak tekinthetők-e vagy pontosításra szorulnak.

 

Weboldal fejlesztés előtt állva mi a legfontosabb számodra az alábbiak közül?
Tetszik a cikkünk?
Akkor iratkozz fel, hogy értesülj friss blogtartalmainkról!