Miért legyen chat lehetőség a weboldaladon?

Nagy Tyukos Ádám Nagy Tyukos Ádám 2018.08.02. 2 perc
Miért legyen chat lehetőség a weboldaladon?

Miért legyen chat lehetőség a weboldaladon?

Lehetséges, hogy Te ezt most telefonon olvasod? És tulajdonképpen most valami egész mást csinálsz, csak ránézel a telefonodra is? Akkor Neked összefoglalom a lényeget.

A chat ablakot (vagyis ezt az alkalmazást) azért nagy kár kihagyni, mert:

  • Növeli a konverziót
  • Növeli az ügyfél-elégedettséget
  • Chaten neked is jobb kommunikálni, mint telefonon

Jól hangzik? Akkor most nézzük meg mindennek a hátterét!

A chat mindig kéznél van

Ha figyeled a weboldalad analitikájában a mobil / desktop látogatók arányát, láthatod, hogy folyamatosan az előbbi válik a jelentősebb platformmá. Gondoltál rá, hogy valószínűleg már most többen látják a weboldalad mobilon, mint laptopon vagy desktopon? Vagy így van, vagy pedig ez nemsokára be fog következni.

Amikor pedig a látogatók leginkább mobilról érkeznek, akkor a kapcsolatfelvételi lehetőségekből az válik elsődlegessé, amit a legkézenfekvőbb telefonról elérni. Ez pedig a chat.

Vegyünk egy példát a mindennapi életből

Ha egy unalmas családi ebéd közben - mintegy mellékesen - épp a Te webáruházad oldalát nézegeti egy potenciális vevő, és kérdés merül fel benne például egy termékkel, vagy a kiszállítással kapcsolatban, egy biztos, akkor és ott nem hívja fel a megadott ügyfélszolgálati telefonszámot. Jó eséllyel ilyen helyzetben emailt sem kezd el fogalmazni az ember.

‘Majd otthon utánajárok’, mondja magának potenciális vásárlód - ha nem lát chat lehetőséget - de még előtte hátra van két fogás az ebédből, majd még további két-három óra, mire hazaér.
Mennyire biztos, hogy addigra el is felejti, melyik oldalon is járt - a kertibutor.com vagy a kerti-butor.hu volt? -, és beüti inkább újra az Árukeresőbe a keresett kifejezést?
Tehát ha nem kapott instant lehetőséget a kérdésfeltevésre, a potenciális vevő el is veszik a számodra. Hiába jók a termékek, és hiába megfelelő minden más szempontból az oldal.

Ám ha a családi ebéd alatti netezés közben felugrik egy ‘Tetszik? Kérdezz, máris válaszolunk’ szövegbuborék a termékoldalon, akkor a user azonnal fel tudja venni a cégeddel a kapcsolatot, és választ kap a kérdéseire - formalitások nélkül, gyorsan, könnyedén.
És eközben - mivel csak pár mondatot írt be a chatbe - fenn tudja tartani a látszatot, hogy a nagypapa katonatörténetei még mindig az újdonság erejével hatnak rá.
Az ebéd végére az ügyintéző akár már el is küldte a megadott email címre a részletes ajánlatot, mondjuk egy kertibútor szettről.

A chat tehát a legkényelmesebb mód arra, hogy az emberek kapcsolatba lépjenek a márkáddal, webshopoddal, bárhonnan, bármikor.
Ezért támogatja ez a megoldás elképesztően jól a konverziót.

Felkeléstől lefekvésig a neten vagyunk - és főleg mobilon

A netes böngészés egyre inkább állandó kísérő tevékenységgé válik mindennapjainkban. Nem is gondolunk bele, hogy amit szinte nonstop csinálunk telefonon, az netezés.
A chates kommunikáció pedig tökéletes arra, hogy felvedd lazán mobilozgató látogatóiddal a kapcsolatot.
(Ha például kérdésed lenne most itt ezzel a cikkel kapcsolatban, és itt lenne egy ablak, ahol azonnal felveheted velünk a kapcsolatot, akkor beírnál, ugye?)

A chat a legjobb ügyfélkapcsolati élményt jelenti az érdeklődőknek.

  • Sokkal kevésbé igényel teljes figyelmet, mint például egy telefonbeszélgetés
  • Személyes hangulatú
  • Sokkal gyorsabb választ és megoldást ígér, mint egy email

A jó ügyfélkapcsolati benyomás miatt pedig nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni nálunk azok, akik már chateltek is velünk.

Jó hírünk van ezzel kapcsolatban: valójában mindez nagyon egyszerűen felpattintható az oldaladra. A költségek pedig sokszorosan - nagyon sokszorosan - bejönnek a chatből származó bevételből.
Azt, hogy hogyan kivitelezheted mindezt, hogy miként kezeld a megnövekedő forgalmat, következő cikkünkben részletesen kifejtjük Neked!

Nagy Tyukos Ádám
Nagy Tyukos Ádám
Sales és Marketing Manager

CRM és direkt marketing szakértő. Kedvenc témája a rendszerben gondolkozás, a tervezés és az ügyfélélmény fontossága minden esetben. Több mint 10 éves autóipari CRM tapasztalata mellett főképp B2B marketinggel és marketing automatizációval foglalkozik mostanában.

Tetszik a cikkünk?
Iratkozz fel blogunkra, és nem maradsz le a friss tartalmakról!
Tetszik a cikkünk?
Akkor iratkozz fel, hogy értesülj friss blogtartalmainkról!