Az egyik legjobban működő, és egyre fontosabbá váló ‘ügyfélkapcsolati’ eszköz a weboldalon a chat. Az ügyfelek elégedettségét is növeli, és a Te bevételeidet is.
Kétrészes cikkünk első részében azt fejtettük ki, hogy miért működik olyan jól a chat alkalmazás. Kiderült - nyugodtan olvasd el -, hogy ez a megoldás az érdeklődőknek a legjobb ügyfélkapcsolati élményt nyújtja.
Bizonyára szívesen használnád ezután a webchatet. Jó hír, hogy nem igazán változtatja meg a weboldalad képét a kis szövegbuborék a bal alsó sarokban, miközben azt a benyomást kelti a látogatóban, hogy minden pillanatban szívesen felveszed vele a kapcsolatot.
A chat kivitelezése bonyolult és drága?
Nem, hanem egyszerű és olcsó. Egy webchat klienst pofonegyszerű integrálni, a legtöbb szolgáltatás beállítása tokkal-vonóval-átszínezéssel elkészül 15 perc alatt.
Ha lemondunk pár haladóbb feature-ről, akkor havi 10-20 $-nál nem kerül többe a licensz, amit userként fizetünk.
Amivel még nem foglalkoztunk az első részben
A webchatet akkor is rendkívül előnyös bevezetni, ha sok telefonhívást kapsz, mert a chat működtetése fele annyi erőforrást foglal le kiszolgálói oldalon, mint a telefonok kezelése. Kis gyakorlattal ugyanis egy munkatárs két chat beszélgetést is tud kezelni párhuzamosan, ellentétben a telefonhívással, ami teljesen lefoglalja.
Esetleg nagyon sok hívást kapsz - még akkor is, ha ezt a megoldást telepítetted?
A chat mellett valószínűleg ezt a problémát meg tudod oldani
- egy jobb FAQ oldallal
- bővebb termékleírásokkal
- szolgáltatás bemutatások segítségével.
Nincsenek is buktatók?
Lehet, hogy úgy érzed, ez már szinte túl szép.
Érdemes azért pár dologra odafigyelni:
- Egy biztos: több megkeresést fogsz kapni. Ez egyértelműen következik a fent leírtakból, így több időt kell szánnod az ügyfélkommunikációra. Ez azonban nem negatívum, hiszen a konverzió is jobb lesz.
- A chaten gyors reakcióidőt várnak tőled. Ha percekig nem érkezik válasz, akkor nem elégedett, hanem elégedetlen látogatókat fogsz generálni.
- Épp ezért, ha aktuálisan nincs, aki fogadja a chat kéréseket, akkor a legjobb, ha nem jelenik meg az oldalon a chat ablak.
- Amennyiben nagy a weboldal forgalma, és/vagy sok megkeresés érkezik, érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy az ügyfélkapcsolatot kiszervezzétek. A cégen belül időt takarítasz meg, a gyakorlott ügyfélkapcsolati munkatársak pedig költséghatékonyabban, még jobb színvonalú ügyfélkommunikációt biztosíthatnak.
‘A mi ügyfeleink mások, ők nem chatelnek’
Biztos vagy ebben? Vannak családok, ahol három generációt összefogó chat-csoportban folyik a diskurzus. Különösen a harminc alatti korosztályban pedig teljesen megszokott, hogy vannak párok, akik alig beszélnek, emaileznek, de annyit chatelnek, hogy egy napnyit visszascrollozni már izomlázzal jár a hüvelykujjukban.
A chaté a jövő: ha nem biztosítod ennek lehetőségét a felületeden, akkor egy alapvető kommunikációs csatornáról maradsz le.
Különösen, mivel a chat már nem egyszerű üzenőfal. Ezen a területen hatalmas a technikai fejlődés. Naponta jelennek meg újdonságok: chatbe integrált vásárlási modulok, intelligens chatbotok, mesterséges intelligencia eszközök.
Egy-két éven belül természetes lesz, hogy chaten belül rendelünk ebédet, veszünk repülőjegyet, kötünk kötelező biztosítást. Legyél inkább az elsők, mint az utolsók között!