Miért legyen chat lehetőség a weboldaladon? 2.rész

Nagy Tyukos Ádám Nagy Tyukos Ádám 2018.09.13. 2 perc
Miért legyen chat lehetőség a weboldaladon? 2.rész

Az egyik legjobban működő, és egyre fontosabbá váló ‘ügyfélkapcsolati’ eszköz a weboldalon a chat. Az ügyfelek elégedettségét is növeli, és a Te bevételeidet is.

Kétrészes cikkünk első részében azt fejtettük ki, hogy miért működik olyan jól a chat alkalmazás. Kiderült - nyugodtan olvasd el -, hogy ez a megoldás az érdeklődőknek a legjobb ügyfélkapcsolati élményt nyújtja.

Bizonyára szívesen használnád ezután a webchatet. Jó hír, hogy nem igazán változtatja meg a weboldalad képét a kis szövegbuborék a bal alsó sarokban, miközben azt a benyomást kelti a látogatóban, hogy minden pillanatban szívesen felveszed vele a kapcsolatot.

A chat kivitelezése bonyolult és drága?

Nem, hanem egyszerű és olcsó. Egy webchat klienst pofonegyszerű integrálni, a legtöbb szolgáltatás beállítása tokkal-vonóval-átszínezéssel elkészül 15 perc alatt.
Ha lemondunk pár haladóbb feature-ről, akkor havi 10-20 $-nál nem kerül többe a licensz, amit userként fizetünk.

Amivel még nem foglalkoztunk az első részben

A webchatet akkor is rendkívül előnyös bevezetni, ha sok telefonhívást kapsz, mert a chat működtetése fele annyi erőforrást foglal le kiszolgálói oldalon, mint a telefonok kezelése. Kis gyakorlattal ugyanis egy munkatárs két chat beszélgetést is tud kezelni párhuzamosan, ellentétben a telefonhívással, ami teljesen lefoglalja.

Esetleg nagyon sok hívást kapsz - még akkor is, ha ezt a megoldást telepítetted?
A chat mellett valószínűleg ezt a problémát meg tudod oldani

  • egy jobb FAQ oldallal
  • bővebb termékleírásokkal
  • szolgáltatás bemutatások segítségével.

Nincsenek is buktatók?

Lehet, hogy úgy érzed, ez már szinte túl szép.
Érdemes azért pár dologra odafigyelni:

  • Egy biztos: több megkeresést fogsz kapni. Ez egyértelműen következik a fent leírtakból, így több időt kell szánnod az ügyfélkommunikációra. Ez azonban nem negatívum, hiszen a konverzió is jobb lesz.
  • A chaten gyors reakcióidőt várnak tőled. Ha percekig nem érkezik válasz, akkor nem elégedett, hanem elégedetlen látogatókat fogsz generálni.
  • Épp ezért, ha aktuálisan nincs, aki fogadja a chat kéréseket, akkor a legjobb, ha nem jelenik meg az oldalon a chat ablak.
  • Amennyiben nagy a weboldal forgalma, és/vagy sok megkeresés érkezik, érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy az ügyfélkapcsolatot kiszervezzétek. A cégen belül időt takarítasz meg, a gyakorlott ügyfélkapcsolati munkatársak pedig költséghatékonyabban, még jobb színvonalú ügyfélkommunikációt biztosíthatnak.

‘A mi ügyfeleink mások, ők nem chatelnek’

Biztos vagy ebben? Vannak családok, ahol három generációt összefogó chat-csoportban folyik a diskurzus. Különösen a harminc alatti korosztályban pedig teljesen megszokott, hogy vannak párok, akik alig beszélnek, emaileznek, de annyit chatelnek, hogy egy napnyit visszascrollozni már izomlázzal jár a hüvelykujjukban.

A chaté a jövő: ha nem biztosítod ennek lehetőségét a felületeden, akkor egy alapvető kommunikációs csatornáról maradsz le.
Különösen, mivel a chat már nem egyszerű üzenőfal. Ezen a területen hatalmas a technikai fejlődés. Naponta jelennek meg újdonságok: chatbe integrált vásárlási modulok, intelligens chatbotok, mesterséges intelligencia eszközök.

Egy-két éven belül természetes lesz, hogy chaten belül rendelünk ebédet, veszünk repülőjegyet, kötünk kötelező biztosítást. Legyél inkább az elsők, mint az utolsók között!

Nagy Tyukos Ádám
Nagy Tyukos Ádám
Sales és Marketing Manager

CRM és direkt marketing szakértő. Kedvenc témája a rendszerben gondolkozás, a tervezés és az ügyfélélmény fontossága minden esetben. Több mint 10 éves autóipari CRM tapasztalata mellett főképp B2B marketinggel és marketing automatizációval foglalkozik mostanában.

Tetszik a cikkünk?
Akkor iratkozz fel, hogy értesülj friss blogtartalmainkról!